A Box of Skrifter

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Hello!

Av Fille Fjompen - 24 april 2014 21:16

Hey, sup people? Fjompen här. Fille och jag ska skriva en novell här på denna blogg, jag hoppas att ni kommer att gilla den! :D 

 Uppdateringen kommer nog inte vara superbra, men vi hoppas att ni kan stå ut med det och ha tålamod. Vi har en del annat att göra också så kan inte sitta och skriva på den varenda dag...

 Det kan hända att det dyker upp en teckning till kapitlen då och då, eftersom vi båda tycker om att rita och inte är så hemska på det. :3

 Båda två har egna bloggar med olika slags innehåll. You can find us here----> Fjompen and Fille. Kika in där med om ni vill. xD


 Novellen kommer handla om ett gäng ungdomar, vars största hobby är att spela ett visst spel som kallas för Lands of Dreams. Det är inget vanligt spel där man sitter framför en skärm, utan ens medvetna dras in i spelet och det blir mer som en verklig värld. En dag börjar dock konstiga saker hända i spelvärlden. Buggar som förut inte funnits där dyker plötsligt upp och börjar skapa oreda. Senare får de veta av spelskaparna att en hackare går lös i Lands of Dreams, och den som kan hitta den kommer få en belöning.

 Eftersom de råkar vara några av de bästa på spelet bestämmer Team Nomad, som består av Andrea, Nil, Moonshadow, Orcish och DrunkenWhaler, sig för att leta upp denna hackare och få belöningen.


 Vi kommer ha en varsin karaktär som står i fokus. Jag (Fille) kommer skriva ur Moonshadows perspektiv, eller Luna som hon egentligen heter, och Fjompen ur Nils perspektiv, eller Iva som är hennes riktiga namn. 


Låter det spännande? Kika då in lite senare när vi har börjat skriva! ^^

 We hope we'll see you later then!

//Fille and Fjompen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille Fjompen - 13 juni 2014 23:30

        Marknaden bestod av två rader av låga byggnader med stora gluggar som kunde stängas igen med träluckor. Där kunde man gå fram och köpa olika slags varor som vapen. Här och var fanns det även smedjor där man kunde uppgradera sina vapen ell...

Av Fille Fjompen - 20 maj 2014 18:00

  Jag stirrade på topplistan framför mig.     "Vad fan?! Varför är vi fortfarande under Prometheus?!"     "Vi besegrade dom ju!" ropade Whaler som hade följt mitt exempel och öppnat sin meny.     "Thank you, Captain Obvious", muttrade Andrea...

Av Fille Fjompen - 2 maj 2014 16:00

Nils flin var allt vi behövde för att förstå vad hon skulle svara. Såklart var svaret ja.  Vi gick in igen genom den mörka hallen i vår lilla borg för att ta oss tillbaka till samlingsrummet. Det enda ljuset i hallen var några facklor som hängde...

Av Fille Fjompen - 26 april 2014 21:30

    Jag stönade högt och försökte blinka bort mörkret ur ögonen. Fan. Det blev bara värre och värre. Jag tog irriterat av mig hjälmen och slängde den åt sidan i sängen och fumlade efter pillren på mitt nattduksbord. Ljudet av tabletterna som skr...

Av Fille Fjompen - 26 april 2014 00:15

  Även om jag visste att det bara var pixlar så glömde jag ofta att gräset under mina fötter inte var verkligt. Det var bara skapat i en dator, men hur kunde det kännas så verkligt när jag hukade mig ner bakom stenen och kände på det med fingertop...

Här är vi...


Hello there. Vi är Fille och Fjompen, och vi har bestämt oss för att skriva en liten novell tillsammans.
Hope you'll like it! ^^

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga oss ^^

0 besvarade frågor

Letar du efter något? :3

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards